Kwaliteit staat voorop bij MG Service
Door het kleinschalige karakter van ons bedrijf maakt het dat de communicatielijnen zeer kort zijn. Hierdoor is MG Service flexibel en in staat snel op vragen en veranderingen in te spelen.
Onze uitstekende dienstverlening, de persoonlijke aandacht voor elke klant en onze betrouwbare werkwijze zijn daarvoor het beste bewijs.
Of het nu gaat om bedrijven of particulier. We kunnen u van dienst zijn met het adviseren, leveren, onderhouden, repareren of het certificeren van machines en gereedschappen.
We zijn van alle markten thuis en kunnen iedere opdracht tot in het kleinste detail uitvoeren.
MG Service is servicepartner voor vele gerenommeerde merken maar wij willen ook graag uw partner worden. Met uw kennis en ervaring kunnen wij, voor u, als spreekbuis fungeren tussen producent en eindgebruiker. Op deze manier proberen wij altijd voor u een deugdelijk product te leveren.
Ons credo luidt daarom dan ook ‘Kwaliteit zie je niet, daar werk je mee!’
Partnerschap
Vakkundig, technisch en toegewijd.
MG Service is een technische groothandel, ervaren in het leveren, repareren en onderhouden van professioneel gereedschap voor de professionele vakman. Wij zijn gespecialiseerd in het beleveren en ondersteunen van bedrijven werkzaam in de installatie en bouw maar ook industrie en de agrarische sector. Daarnaast leveren wij ook accessoires en toebehoren voor alle soorten en merken machines. Ook leveren en bedrukken wij professionele werkkleding en beschermingsmiddelen.
Het kleinschalige karakter van ons bedrijf maakt het dat de communicatielijnen zeer kort zijn.
Hierdoor is MG Service flexibel en in staat snel op vragen en veranderingen in te spelen.
Missie
MG Service wil als Technische groothandel een totaal oplossing bieden voor bedrijven in bouw, installatie en industrie. Onze doelstelling is een betrouwbaar en vakkundig advies of oplossing te bieden betreffende: gereedschap, kleding, veiligheidsmiddelen en bevestigingsmaterialen en het gecertificeerd onderhouden, repareren, kalibreren en justeren hiervan.
Visie
Wij bieden de klant een duurzame oplossing met een optimale total cost of ownership met als uitgangspunt, de klant met zijn of haar verwachting centraal te zetten waardoor een hoge klanttevredenheid gerealiseerd, en een langdurige klantrelatie gecreëerd wordt wat de bedrijfsslogan “Kwaliteit zie je niet daar werk je mee” profileert.
Professionele gereedschappen en bedrijfskleding
Ons assortiment is zeer breed en bestaat uit producten die in verschillende prijsklassen. Elk artikel heeft zijn juiste werkwijze en toepassing en biedt de oplossing voor vele dagelijkse problemen. Samen met u zijn wij in staat uw problemen en uitdagingen op te lossen. Onze mensen weten feilloos welk product het beste aansluit bij uw wensen. Desnoods passen wij, in onze technische dienst, bestaande artikelen aan zodat deze en u in alle omstandigheden optimaal presteren.
Wij leveren machines en gereedschappen maar ook werkkleding, schoeisel en PBM’s voor gebruik in bouw en industrie. Zo gaat u altijd veilig, comfortabel en efficiënt aan het werk.
Eigen technische dienst
MG Service beschikt over een eigen technische dienst. De servicemedewerkers kunnen uw machines direct repareren, ook zijn ze in staat om apparaten en andere materialen aan uw specifieke wensen aan te passen.
Daarnaast kunnen zij ook gereedschappen en hulpmiddelen keuren en/of kalibreren. MG Service beschikt dankzij een goede samenwerking, ook over de kennis van haar gerenommeerde merken bij ingewikkelde vraagstukken. In veel gevallen zijn zij door de fabrikant geautoriseerd om (garantie) werkzaamheden uit te voeren.
MG Service is officieel fabrieks-geautoriseerde service partner van: Wera, Sola, Viega, Ridgid
Van zelfstandig ondernemer tot een geolied team
Het verhaal van MG Service start zo’n 25 jaar geleden.
1998 | Mari startte samen met een oud-collega, na jarenlang werkzaam geweest te zijn als International Service manager een eigen technische groothandel. Aanvankelijk voerde hij voornamelijk thuis en bij klanten ter plaatse reparaties uit. Met de in de reparatie opgedane kennis, wist hij welke machine op welke plaats het best tot zijn recht kwam. Naast repareren en onderhouden verkocht en adviseerde hij ook nieuwe machines en gereedschappen. |
2006 | Mari en zijn compagnon besloten samen op goede voet hun eigen weg te gaan, MG Service was een feit. Kort daarna werd zoon Jorn werkzaam binnen de organisatie. |
2008 | Al snel bleek de bedrijfslocatie aan huis te klein te worden waarop het huidige pand aan de Canadabaan betrokken werd. Dit bood de ruimte voor meer activiteiten waaronder diverse service-partnerschappen en de verkoop van PBM’s en werkkleding. |
2009 | MG Service wordt aangewezen als service centrum voor Viega Systeempersgereedschappen. Sindsdien bent u van harte welkom voor onderhoud en reparatie aan uw Viega persmachine. Tevens start men met het verhuren van Viega persgereedschappen. De tooling die hiervoor nodig is stelt ons tevens in staat de, op dat moment technisch gelijke, Ridgid machines te service. |
2012 | Er zijn inmiddels 5 medewerkers in dienst die zich dagelijks voor het bedrijf inzetten, en dat begint zijn vruchten af te werpen. Het pand aan de Canadabaan wordt te klein. Gelukkig biedt het perceel voldoende uitbereidingsruimte. Een magazijn van enkele honderden vierkante meters wordt aangebouwd evenals een nieuwe werkplaats. De vrijgekomen ruimte vervalt grotendeels aan de eveneens uit zijn voegen barstende showroom. Ook wordt er een presentatie- en instructieruimte gerealiseerd. |
2013 | De eerste Actie Special komt in oktober 2013 uit. We hadden altijd wel aanbiedingen maar vanaf nu worden ze maandelijks per mail rondgestuurd aan onze vaste klanten! |
2016 | De afdeling voor kleding en PBM wordt te klein en door een interne verbouwing ontstaat er een 3x grotere showroom in industriële stijl. |
2017 | De aan het bedrijfspand gelegen woonhuis wordt ingelijfd in het pand en aan de voorzijde verrijst een geheel nieuwe façade en entree. De showroom wordt hiermee wederom vergroot maar ook worden er een spreekruimte, een grotere presentatieruimte en diverse kantoren gerealiseerd. Bovenal word er een tweede (ESD veilige) werkplaats ingericht waar men kan werken aan fijngevoelige meetinstrumenten, nivelleringslasers en meetapparatuur kan kalibreren en justeren. |
2018 | Sola (bekend van waterpassen, meetinstrumenten en lasers) gaat een intensieve samenwerking aan met MG Service waardoor zij het eerste officiële servicecentrum zijn geworden. |
2021 | De Wera Torque Service wordt opgezet, een dienst waar gebruikers van Wera momentgereedschappen terecht kunnen met kalibraties en reparaties aan Wera gereedschappen. MG Service is in staat om vele momentgereedschappen te keuren volgens de dan geldende DIN EN ISO 6789 normen. Daarnaast wordt er geinvesteerd in de aanschaf van een tweetal borduurmachines. Naast de bekende transferlogo’s kan vanaf nu uw kleding ook in eigen huis voorzien worden van een chique borduurlogo. |
2022 | MG Service verwerft het importeurschap van Super Stars voor de Benelux. Super Stars is een merk dat zich focust op de HVAC monteur met zorgvuldig geselecteerde gereedschappen met een uitstekende return-on-investment en gunstige servicevoorwaarden. Meer informatie op aircogereedschap.nl. Tevens is MG Service voor het eerst met een eigen 36m² grote stand aanwezig tijdens de Installatie Vakbeurs in Hardenberg, inmiddels zijn we in 2023 en 2024 vertegenwoordigd tijdens dit evenement dat inmiddels bekend is als de Installatie Vakdagen. |
2023 | MG Service word aangesteld als servicecentrum voor AGP Powerttools. |
2024 | MG Service is voor het eerst aanwezig een eigen stand tijdens de VSK beurs van Super Stars. De ST-200U paraplu voor installateurs Stars wint bij de opening van de beurs een VSK Award in de categorie Installateurszaken. |
Momenteel spant een enthousiast team van een kleine 20 mensen zich dagelijks in om samen met u het beste uit u en uw werk te halen!
Net dat stapje extra
Vanuit onze showroom in Nistelrode zijn wij in staat om u perfect te adviseren. Dit mag op locatie, maar uiteraard zijn wij ook uitstekend bereikbaar per mail en telefoon. Wij beschikken over een eigen transportdienst in de regio en een Europees dekkend netwerk aan erkende transporteurs welke wij in kunnen schakelen om uw bestellingen af te leveren, dat kan binnen Nederland zelfs voor 9 uur de volgende dag! Tevens bieden wij de mogelijkheid om gereedschappen, welke u ter onderhoud of reparatie aan wil bieden af te laten halen door onze bezorgers of transporteur.